A LÁNYKÉRÉS UTÁN VAGY AZZAL EGY IDŐBEN A PÁROK GYAKRAN KITŰZIK AZ ESKÜVŐ NAPJÁT IS. EZZEL ELINDUL AZ A LAVINA, AMI HOZZA MAGÁVAL A SOK-SOK KÉRDÉST, ÉS ELKÉPZELHETŐ, HOGY NEM TUDTOK EZEKRE AZONNAL FELELNI. DE EZ ÍGY VAN RENDJÉN. A HELYSZÍN, AZ ÉTELEK, A VENDÉGLISTA, ÉS MÉG SOROLHATNÁM AZOKAT AZ ELDÖNTENDŐ DOLGOKAT, AMIKET ÉRDEMES ÁTGONDOLVA -AKÁR EGY ESKÜVŐI TANÁCSADÁS KERETÉBEN- MEGBESZÉLNI, HISZEN EZUTÁN TISZTÁN ÁTLÁTVA TUDJÁTOK MEGHOZNI A FONTOS DÖNTÉSEKET.
Az alábbi leírás segít egy picit tisztábban látni a képet, de ha ennél összetettebb segítségre volna szükséged, esküvői tanácsadás keretében meg tudjuk beszélni a fontosabb pontokat, illetve ekkor megkapod tőlem azt az ellenőrző listát is, amit a helyszín megtekintésekor tudsz vinni magaddal, és ez a potenciális helyszínek közül segít kiválasztani a befutót.
Először is érdemes megállapodnotok, hogy melyik évben szeretnétek megtartani az esküvőt.
A következő lépés a költségvetés meghatározása: érdemes leülni, átgondolni, átszámolni, hogy mi az az összeg, amit rá tudtok/akartok szánni. Ebben esetleg családi segítséget kaptok-e, vagy csak a saját kasszából fogtok-e gazdálkodni.
Aztán megbeszélni, milyen típusút szeretnétek (kisebb, szűk körűt a családdal, vagy nagyobb, akár 100-150 fős lagzit), hiszen ez határozza meg -vagyis szűkiti le- a szóba jöhető helyszíneket. Ez már egy nagy előrelépés, hiszen nem kell minden egyes helyszínt végigböngésznetek, illetve a helyszín külső vagy belső kialakítása segít meghatározni az esküvő hangulatát, dekorációját.
Manapság a terem lefoglalása 1,5 évvel is megelőzheti a Nagy Napot, így ne érezzétek rosszul magatokat, erre a szolgáltatók fel vannak készülve, és örömmel is fogadják az érdeklődőket.
A párok, akikkel én találkozom, leggyakrabban a vintage, greenery és minimalista szavakat említik, de ebből is számtalan lehetőség kínálkozik a dekoráció kapcsán. Amit biztosan nem érdemes: az adott helyszínt dekorációval teljesen átalakítani. Egyrészt rengeteg helyszín van, amiből 1-2 biztosan szinte változtatás nélkül tetszeni fog, másrészt pedig irdatlan összeget tud felemészteni ez a terv.
Ha megvan a kiválasztott terem, valószínűleg helyszínszerződést és foglalót kérnek majd Tőletek, de így egyrészt megnyugodhattok, hogy biztos a dátumotok, másrészt az esküvői költségvetés egy nagyobb részét már rendeztétek. Minden esetben kössetek szerződést, és kérjetek számlát, mert ha bármilyen vitás kérdés adódna, csak ezzel tudjátok érvényesíteni a jogaitokat. Ilyenkor (ahogy mondani szoktam) lehet szusszanni egy kicsit. :)
A helyszín kiválasztása után jöhet a részletek kidolgozása: lesz-e templomi esküvőtök vagy polgári ceremóniát szeretnétek, a szolgáltatók megkeresése, kiválasztása, meghívó kiküldése, ruhák és a gyűrű... Sok-sok olyan apró, ám fontos részlet, amire gondolni kell. Minél távolabbi a dátum, annál több időtök van ezekre.
Ha Ti is éppen az esküvői helyszíneteket keresitek, és tanácsra van szükségetek, hogy mire érdemes figyelni, keressetek bizalommal!
Tanácsadás keretében a létszám ismeretében és a részletek átgondolása után szívesen ajánlok Nektek helyszíneket, illetve ha kéritek, helyszínbejárásra is szívesen elkísérlek Titeket, hiszen több szem többet lát.
Ha szeretnéd velem felvenni a kapcsolatot, keress e-mailben!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.