A Te Nagy Napod

Esküvőszervezési útmutató frissen eljegyzetteknek és/vagy haladó pároknak

Megkérték a kezem! Mivel kezdjem az esküvő szervezését?

A LÁNYKÉRÉS UTÁN VAGY AZZAL EGY IDŐBEN A PÁROK GYAKRAN KITŰZIK AZ ESKÜVŐ NAPJÁT IS. EZZEL ELINDUL AZ A LAVINA, AMI HOZZA MAGÁVAL A SOK-SOK KÉRDÉST, ÉS ELKÉPZELHETŐ, HOGY NEM TUDTOK EZEKRE AZONNAL FELELNI. DE EZ ÍGY VAN RENDJÉN. A HELYSZÍN, AZ ÉTELEK, A VENDÉGLISTA, ÉS MÉG SOROLHATNÁM AZOKAT AZ ELDÖNTENDŐ DOLGOKAT, AMIKET ÉRDEMES ÁTGONDOLVA -AKÁR EGY ESKÜVŐI TANÁCSADÁS KERETÉBEN- MEGBESZÉLNI, HISZEN EZUTÁN TISZTÁN ÁTLÁTVA TUDJÁTOK MEGHOZNI A FONTOS DÖNTÉSEKET.

Az alábbi leírás segít egy picit tisztábban látni a képet, de ha ennél összetettebb segítségre volna szükséged, esküvői tanácsadás keretében meg tudjuk beszélni a fontosabb pontokat, illetve ekkor megkapod tőlem azt az ellenőrző listát is, amit a helyszín megtekintésekor tudsz vinni magaddal, és ez a potenciális helyszínek közül segít kiválasztani a befutót.

Először is érdemes megállapodnotok, hogy melyik évben szeretnétek megtartani az esküvőt. 
A következő lépés a költségvetés meghatározása: érdemes leülni, átgondolni, átszámolni, hogy mi az az összeg, amit rá tudtok/akartok szánni. Ebben esetleg családi segítséget kaptok-e, vagy csak a saját kasszából fogtok-e gazdálkodni.

Aztán megbeszélni, milyen típusút szeretnétek (kisebb, szűk körűt a családdal, vagy nagyobb, akár 100-150 fős lagzit), hiszen ez határozza meg -vagyis szűkiti le- a szóba jöhető helyszíneket. Ez már egy nagy előrelépés, hiszen nem kell minden egyes helyszínt végigböngésznetek, illetve a helyszín külső vagy belső kialakítása segít meghatározni az esküvő hangulatát, dekorációját.

Manapság a terem lefoglalása 1,5 évvel is megelőzheti a Nagy Napot, így ne érezzétek rosszul magatokat, erre a szolgáltatók fel vannak készülve, és örömmel is fogadják az érdeklődőket. 

A párok, akikkel én találkozom, leggyakrabban a vintage, greenery és minimalista szavakat említik, de ebből is számtalan lehetőség kínálkozik a dekoráció kapcsán. Amit biztosan nem érdemes: az adott helyszínt dekorációval teljesen átalakítani. Egyrészt rengeteg helyszín van, amiből 1-2 biztosan szinte változtatás nélkül tetszeni fog, másrészt pedig irdatlan összeget tud felemészteni ez a terv. 

Ha megvan a kiválasztott terem, valószínűleg helyszínszerződést és foglalót kérnek majd Tőletek, de így egyrészt megnyugodhattok, hogy biztos a dátumotok, másrészt az esküvői költségvetés egy nagyobb részét már rendeztétek. Minden esetben kössetek szerződést, és kérjetek számlát, mert ha bármilyen vitás kérdés adódna, csak ezzel tudjátok érvényesíteni a jogaitokat. Ilyenkor (ahogy mondani szoktam) lehet szusszanni egy kicsit. :) 

A helyszín kiválasztása után jöhet a részletek kidolgozása: lesz-e templomi esküvőtök vagy polgári ceremóniát szeretnétek, a szolgáltatók megkeresése, kiválasztása, meghívó kiküldése, ruhák és a gyűrű... Sok-sok olyan apró, ám fontos részlet, amire gondolni kell. Minél távolabbi a dátum, annál több időtök van ezekre. 

Ha Ti is éppen az esküvői helyszíneteket keresitek, és tanácsra van szükségetek, hogy mire érdemes figyelni, keressetek bizalommal!
Tanácsadás keretében a létszám ismeretében és a részletek átgondolása után szívesen ajánlok Nektek helyszíneket, illetve ha kéritek, helyszínbejárásra is szívesen elkísérlek Titeket, hiszen több szem többet lát.
Ha szeretnéd velem felvenni a kapcsolatot, keress e-mailben!

A bejegyzés trackback címe:

https://atenagynapod.blog.hu/api/trackback/id/tr1316511796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz

A Te Nagy Napod

Esküvőt tervezel? Elakadtál a szervezésben? Nincs ötleted merre indulj? Kellene néhány jó ötlet vagy akár ennél komolyabb segítség? Olvass, keresgélj, kérdezz! A blog témája az esküvők köré épül, de nem olyan rózsaszín, habos-babos módon: minden, ami szervezés, tervezés, ötletelés, irányadás, coaching, tanácsadás. Mi az, ami fontos, ami hasznos és fölösleges egy esküvő szervezésekor. Köszönöm, ha ajánlod a blogomat és a témáimat ismerőseidnek!

süti beállítások módosítása