Az esküvői költségvetés manapság 80 fő esetében Budapesten átlagosan 7-8 millió forintnál áll meg - jó esetben. Nem mindegy tehát, hogy ebből az összegből a legjobbat hozod-e ki, mi kerül bele, és biztosan jó lesz-e attól az esküvőd, ha belekerül minden, amit elterveztél.
A spórolás szót nem is szeretem használni esküvői kontextusban, hiszen a legszebb napunkon spórolni... annyira nem jó a hangzása. Inkább a költségek ésszerű felhasználása lehet a jó kifejezés.
Ebben a bejegyzésben tehát arról olvashatsz, hogy hogyan érdemes nekiindulnod a szervezésnek úgy, hogy a rendelkezésre álló keretösszeget a legjobban tudd felhasználni, a legésszerűbben rendelj, vásárolj, bérelj meg minden szükségeset!
A tervezéssel kezdődik minden, így az esküvőszervezés elején érdemes egy excel táblázatot (vagy kockás füzetet) nyitni, ahol minden eszedbe jutó kiadást, lehetséges költést tételesen jegyezz fel! Erre egyébként nagyon hasznos segédleteket találsz a neten ingyenesen letölthető vagy online vezethető módon.
Azért érdemes ezeket az előre elkészített segédleteket használni, mert így az első pillanattól tudod, mire lehet szükséged, vagy el tudod dönteni, hogy számodra egyáltalán szükséges-e. (Pl. nem kell székhuzatot bérelned, ha a választott helyszíneden szépek a székek, vagy szalmabálán fognak ülni a vendégek.)
Esküvői coachinggal rengeteget tudsz spórolni, hiszen egy ilyen ülésen a coach-csal történő beszélgetés eredményeképpen te jelölöd ki, merre szeretnél indulni a szervezésben, és hogyan tudod elérni azt, és egyáltalán mit is akarsz látni az esküvőd napján. Ez biztosít Téged arról, hogy nem lesznek fölöslegesen eltékozolt munkaórák, hiszen ha látod a célt, akkor csak és kizárólag arra fókuszálsz majd, amit megbeszélünk, és amit valójában Te akarsz az esküvőd napján!
Az esküvői coaching során felmérjük, hol tartasz, merre szeretnél indulni, kik tudnak neked segíteni*, és hogyan jutsz el a célodig, ami nem más, mint az álomesküvőd!
Amikor megvan a célod és a kijelölt út, esküvői tanácsadás keretében pontról pontra haladok Veled végig a szervezés lépcsőin, hiszen megbeszéljük az időzítést, a teendőlistát, a forgatókönyvet, a szolgáltatók kiválasztásának menetét, a dekoráció irányvonalát, a tökéletes esküvői menüt és italválasztékot, az esküvői helyszín megfelelő méretét és elrendezését, és még sorolhatnám milyen hasznos dolgokról fogunk beszélgetni a mindössze három alkalmas tanácsadáson! Ezeken a megbeszéléseken is ránézünk a költségekre, ésszerűsítjük, és irányba állítjuk.
(Például azt is érintjük, hogy mire nincs szükség egy esküvőn, és hidd el, az ilyen jellegű vadhajtások lenyisszantásával spórolunk Neked -szinte- a legtöbbet!)
Ha nem szeretnél esküvőszervezőt fogadni, mert szereted kézben tartani a dolgokat, átlátod és szívesen felügyeled a részleteket, de bizonytalan vagy abban, hogy mindenre gondoltál-e, és nem maradt-e ki valamilyen fontos részlet, akkor keress bátran!
Ezzel rengeteg energiát és pénzt takaríthatsz meg, még akkor is, ha a szolgáltatásért fizetsz, ugyanakkor rengeteg fölösleges buktatótól kíméled meg magad, amelyek idő- és pénzrablók lehetnek. (Pl. mikor nyomtasd ki az ültetési rendet, hogy létszámváltozás esetén ne kelljen újra nyomdába küldeni, vagy hány főre érdemes a tortát megrendelni, és mennyi röviditalt számolj a násznépedre!)
Ne feledd, a legtöbbet azzal spórolhatod meg, ha olyan profi szolgáltatókat választasz, akikkel megvan a kémia, akikben megbízhatsz, akik a számodra megfelelő megoldásokat fogják ajánlani Neked! Bízz bennük! Ezzel pedig időt, energiát, pénzt fogsz megtakarítani - és mindegyikre szükséged lesz a csodás esküvődhöz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.